Våååååår

Idag är vårens första springtur avklarad =) det var så jäkla sköönt. Men shit vad dålig kondition jag fått, nu när jag inte tränat på länge och varit sjuk så mkt, men det går fort att vända.... förhoppningsvis =P

I helgen så vart det utgång på lördagen och vi hamnade på allstars, ganska less på allstar för man var där så mkt förut, men nu i helgen så hade vi skiit kul.
Söndagen spenderades hos mamma och pappa eftersom vi sov där lördagsnatten. Vi svullade mest hela dagen med pizza och en massa gotta =)

I morgon är jag också ledig så då blir det först träning sedan en massa städ som inte blev av idag.. ooops!
Snart kommer nicklas hem så ska vi fara och handla in lite mat, börjar nästan eka i kylskåpet så jag tror att det är ett tecken på att det är dags att handla.

Trött

Idag har jag jobbat lång pass i stan 9- 19.15 så nu är jag helt slut. har inte så mkt att säga förutom att....nu blir det pizza och film med babe =)

Ha en mysig fredag

Jobb

Idag börjar jag inte förns klockan tre. Så jag har nyss käka potatisbullar, sylt och stekt ägg.... Mums =)
Men klockan börjar ju närma sig tre så det är dags att dra..... mot jobbet!

Älskar mina mönstrade brallor.

Dagens

Jobbet kallar, detta blir dagens gina tricot outfit!

Lång kofta, high waist shorts, top och strumpbyxor från GT.

Projekt

Nu är bänken äntligen klar =)
Sen ska jag sy dyna till den men det får bli efter vi satt upp tapeter i hallen, så jag vet vilken färg det ska vara på dynan, men det lutar lite åt grå/beige hållet.

Före:

Efter:

Update

I lördags blev det först  jobb och sedan blev det utgång med brudarna.
Vi började hemma hos tessan på södermalm och sedan hämtade frida upp oss när hon slutat så fortsatte vi hemma hos henne.
Efter några glas så drog vi ner till stadshuset för att hämta stämpel och sedan gick vi vidare till svenssons. Jag tycker inte om svensson, det är litet, trång och man får aldrig någon sitt plats. Men vi tog en öl och sedan gick vi tillbaka till stadshuset för att se Rebecca and Fiona, riktigt duktiga brudar måste jag säga!
Det var i allfall smockat med folk på stadshuset, så det var tur att vi gick dit i tid och hämtade stämpeln så var det bara att glida förbi kön sen när vi skulle in =D..... rikigt nice!
Super roligt kväll brudar, det måste vi göra om!

Igår efter en lång sovmorgon så gick nicklas och jag ner till bommen grillen och käkade lite innan vi tog bussen mot stan för att hämta bilarna.
När vi ändå var i stan så passade vi på att köpa oss en kaffe och kika i lite butiker och njuta av solen!
Sedan fick vi något ryck och for hem, bytte om och tog skotern på en liten tur och mötte upp Pernilla, Tobbe och barnen som också var ute på skotrarna =)
Vi hade kokat med oss varmchoklad som avnjöts i den varma solen ute på sjön =)

Senare på kvällen så kom Sandra och Tony förbi med en rulle, så då blev det film och en massa gotta =)

Idag är jag ledig, så jag funderar på att gå ut i solen och ta en lång prommis och sedan måla klart bänken som står inför den sista målningen.
Men jag är lite morgon seg, så jag ska nog dricka upp mitt kaffe och chilla lite och sedan göra ett ryck =P

Två bilder på frida och tessan sen lördagskvällen... hahaha så jävla underbara!

Fredagsmys

Idag blir det pyssel!
Mammsen är på väg hit med symaskin för att hjälpa mig sy upp garninerna i sovrummet, hatar att dom är så lång att dom ligger på golvet, dom drar år sig katthår och smuts så jäkla snabbt!
Nyss unnade jag mig själv en ansiktsmask, shit vad huden blev len efteråt, riktigt skönt måste jag säga!

Ikväll blir det iallafall tacos till middag och sedan blir det bio, vi ska se Black Swan =)

Ha en trevlig fredag!

Detta är min outfit på en mys fredag

Svar på fråga =)

dreadsbruden - 20 år och gravid
riktigt fin blus! Hur mkt kostade den?

Svar till dreadsbruden - 20 år och gravid
Tack så mycket! jag tror blusen gick på 249:- eller 199:-. Den är lite stor upp till men annars är den bra =)

Torsdag

Frida kom förbi på en kaffe och lite surr, men nu har fisen åkt för att kika på en båt... spännande!

Annars så har jag dammsugit, dammtorkat, tvättat och städat idag... inte så roligt men sånt som måste göras. Det är så skönt när det är klart, går omkring i huset och bara myser nu när det är skiinade rent....hehe nästan =P
Nu ska jag ta och forstätta med slipandet av bänken, sen när nicklas slutar så ska vi fara och handla lite mat och sen blir det renovering resten av kvällen =)

Mina katter är så UNDERBARA, dom är så snälla och go med varanndra. Kan inte låta bli att knäppa en massa bilder på dom =)

Today

Tidigare idag när jag skulle lägga ut dagens outfit så fungerade inte inlogget för blogg.se. Så jag passar på att lägga ut dom nu istället.

Efter jobbet idag så åkte jag och hälsade på mamma och pappa, och som vanligt så står mamma redo med hemlagad mat och glass till efterätt... Underbart!
Nu blir det mys med babe och en kopp te =)

Scarf, topp och jeans allt är från Gina tricot.
på ena bilden ser ni min lilla tattuering bakom örat också =)

Efter tio

Godmorgon!

Nu sitter jag med mitt morgon kaffe och ska titta på Efter tio med Malou von silver.
Det är så mysigt att vakna på morgonen och sitta i soffan med en kopp kaffe och se hur solen skiner in och värmer.
Myyys!

Efter mitt morgon kaffe så ska jag ta en tur till källan och börja slipa på min bänk =)
Igår så rev vi väggen mellan köket och vardagsrummet/matrummet och shiit vad det blev öppet. Men det kommer att bli så jäkla bra när det blir klart.

Sushi

Jaa som sagt så vart det en seconhand idag, men jag fyndade inget... eller det finns en massa saker men inget som jag verkligen behöver.
Men frida, hon är en riktig fyndare!
Nästan varje seconhand vi var på så fyndade hon något.... haha men bästa köpet som hon gjorde (eller inte) ska visa sig på lördag efter den har stylats och sytt till.

Frida är en så jäkla rolig och egen människa, alltid så roligt och uppfriskande att vara med!
Men jag väntar med spänning tills på lördag.. ska du våga bära det nya fyndet eller inte? You can do it!

Efter alla seconhand butiker så började det kurra i våra magar, så det blev sushi!

Second hand

Nu ska jag dra över till fisen Frida för en dag i stadens second hand butiker. Sedan blir det sushi till lunch... mums!

Godmorgon!

Nu är gröten uppäten och kaviarmackan också..... dags att göra sig i ordning till jobbet!

Söndag

Först i dag blev det jobb sen hem och göra pizza =)
Pizzan blev god men jag hade högre förväntningar..... tror att det blir godare om man gör pitzza degen själv.
Men mätta blev vi =)

Ikväll ska Nicklas och jag på bio, vi ska se The adjustment Bureau. Jag har höga förväntningar på den så jag hoppas den är bra!
Men det mest blir bra på bio, så länge man har en massa gotta och något att dricka =P..... hehe

Här är några fler bilder från tysklands resan!
Dom två sista bilderna är från sista dagen i Hannover.

Detta kort tog jag sista kvällen vi var ut och åt med brudarna =)

Sweet home

Tjoho!

Jag är heelt slut, mkt jobb och lite vila. Jag vet att jag skrev att jag skulle lägga upp bilder sen söndagen, men jag har inte hunnit.

Idag har jag först jobbat och nu är jag hos mamma och pappa med heela familjen och käkat såå jäkla god mat som mamsen gjort =)
Det blev oxfilé med potatismos med västenbottenost och creamfraisch i, sallad med fetaost och till efterrätt blev det pannacotta med vit choklad i och med en massa olika bär som låg som en sås uppe på.... så jääkla gott!

Ikväll ska jag till kusin vitamin och kika på melodifestivalen och surra lite.
I morgon blir det jobb, så det blir nyktert ikväll!

Ha en trevlig lördagskväll allihopa =)

Hannover del 2

Här kommer fler party bilder från lördags kvällen =)

Nu måste jag dra till jobbet, men jag ska försöka lägga upp fler bilder senare om söndagen då vi var lediga =)

Hemma

Tjoho nu är jag hemma igen!
Det är så skönt att få komma hem när man varit borta, men man längtar tillbaka lite också eftersom vi tjejer hade så grymt roligt tillsamman.
Jag skriver lite mer senare om resan, men just nu är nicklas här med lastbilen så vi ska skynda oss att lasta på en massa skrot och slänga det, sen åker vi till mamma och pappa och käkar =)

här kommer lite bilder ifrån tyskland =)

Hinner inte med lägga upp fler bilder nu, men senare kommer resten =)

Måndag

Idag innan jobbet skyndade malin och jag oss för att ge oss ut på en 2-timmars shopping.
Det slutade med att jag köpte en HM jacka och en massa kläder och väskor från Gina tricot, hur roligt är jag när jag ska shoppa loss i ett annat land..... jag går exakt till alla butiker som vi har här hemma..hahah!

Efter jobber så träffade vi upp alla brudarna och gick och käkade på donken. Vi var helt slut alliopa så efter käket och två timmars surr, så gick vi till hotellet för att sova.
Så nu ska vi ta och lägga oss.
Men i morgon väntar yttligare 2-timmars shopping innan jobbet och sedan på kvällen blir det fiin käk och någon drink eftersom det är min och malins sista kväll med tjejorna =(

Men jag längtar hem också till min kära bubbe och mina missar, längtar tills på onsdag kväll då jag kommer hem =)

Danke!

Update.

Tjohoo allihopa!

här är en liten update.

i lördags var vi ut och käkade allihopa och sedan gick vi ut på krogen, Fyy faan vad vi hade roligt. Vi kom hem klockan fem och var heelt slut.
Igår låg vi alla bakis fram tills klockan ett sen gick vi ut och käkade frukost och tog en kik på stan och alla gammla hus =)

Idag börjar vi tolv så vi ska gå och shoppa lite nu innan jobbet.

har inte så mkt tid, så det blir en väldigt kortfattad update.

Dag 2

Hejsan!

Idag började vi jobba klockan tolv, så det var skönt med sovmorgon. Idag var det mer folk än gårdagen och lite mer tryck i butiken så det var grymt roligt!
Nu är Malin och jag på hotellet och ska göra oss i ordning för att träffa tjejorna för att gå ut och käka och ta något glas =D
Det är stäng i hela staden i morgon, så vi är ledig =)

Näe nu måste jag skynda att göra mig i ordning innan vi ska dra!

ha en roligt lördagskväll allihopa, för det ska vi iallafall ha!

Framme

Jag lever och jag är framme efter en helvetes resa med tre timmars sömn på två dagar!

Ska försöka sammanfatta mig kort.

på midlanda vart mitt plan inställt, så jag missade alla mina andra plan också.
Dom bokade om mig på mindlanda till arlanda och sedan flyga vidare till köpenheman för att övernatta där (ensam) och sedan morgonen därpå flyga till hannover.
Dom gjorde redan fel på midlanda eftersom dom handskrev på mitt gamla bordingpass och glömde omdirigera min väska, så den höll på åka någon helt annanstans. Jag fick ta kontakt med servicpersonalen innan jag skulle ta nästa flyg till köpenhamn om hur jag skule gå till väge med hotéllet och flygerna. Dom sa att dom på midlanda gjort fel och kunde snabbt omdirigera min väska till danmark så jag fick med mig den till hotellet. Jag vart lovad av dom på arlanda ett hotell på flygplatsen i köpenhamn, men hotellet jag fick på flygplatsen i köpenhamn var en bit bort från flygplatsen så jag fick ta tunnelbana för att komma till hotellet. När jag klev av tunnelbanan så var det helt öde och inte en människa i sikte,  det var rott, dimmigt och disigt ute, så jag hade ingen som jag kunde fråga eftersom jag inte kunde se hotellet. Så jag fick stanna den ända bussen jag såg och fråga chaffören, så han hjälpte mig att hitta. hotellet var under ombyggnad, så det gick ej att se att det var ett hotell.
Jag hittade hotellet och fick sova tre timmar innan jag skulle flyga igen, sedan började det flyta på bättre.

Jag hamnade på samma flyg som Fredrik Appelqvist (en av grundarna för Gina Tricot) så jag fick dela taxi med dom till butiken, för att hinna till nyöppningen.
Vi åkte direkt dit för att börja jobba på engång..... Nu är jag heeelt slut, men jag ska försöka hitta några av bilderna som fotograferna knäppte innan öppningen då vi skålade med champagne!
men dom lägger jag upp när jag får tid.. vet ej när!
Nu är jag iallfall på hotellet och ska sova innan morgon dagen. innan var vi ut och käkade med alla brudarna som sover på hotellet, alla är från findland, norge och sverige.

Imorgon väntar en ny dag så nu är det dags att sova.

Puss och hej

TYSKLAND!!!

Shit vad det pirrar i min mage!! nu vart jag jätte nervös, men det kommer att gå jätte bra!
Jag är både nervös, förväntansfull, uppspelt och så jääkla glad!

Ha det så bra här hemma gott folk för nu drar jag till Tyskland! =D

KRAAAM

Packa

Faan, vad jobbigt det är att packa! jag packar alltid för mycket.
Jag tänker alltid, tänk om jag behöver den?
och sedan blir man stressad ifall man glömt något osv.... Men nu är jag snart klar, ska ta och sminka och klä på mig nu så kan jag packa ner det sista sen.

Tänkte skicka iväg ett till, inlägg innan jag far =)
Shiiit vad det pirrar i magen......

Bänkad

Här är bänken som jag köpte igår för 345:- på fyndlagret.... riktigt fynd tycker jag!
jag ska slipa up den och måla den vit, sedan ska jag ha mina fårskins dyner på den, om jag inte syr en stor dyna till den.. det återstår att se! Jag har fått så mkt inspartion sen sist vi var hos Linda på förfest, hon har fyndat en massa saker och sedan målat eller stylat om, hon är så grymt duktig!

haha Snipis älskar bänken och specielt fårskynsdynorna =)

Här är lampan som jag målat vit... den är jätte stor och kommer att bli perfekt när vi fått upp tapeterna i vardagsrummet!

Fynd

Nu börjar det närma sig...... Tyskland!! Pratade nyss med malin ifrån luleå som också ska dit och jobba för att kolla hur hon skulle flyga, så vi kanske skulle flyga tillsammans.. men det ska vi inte! Vi flyger helt olika tider, så det blir till att klara sig på egen hand.... Yeey.. suck!
Det tyckte jag var riktigt tråkig, men nu ska jag bortse ifrån det och se fram imot Tyskland nyöppningen! =)

Annars så kom mysan förbi idag och hälsade på och tog en kopp kaffe, sedan fick vi ett spontanryck och åkte till fyndlagret... Jag fyndade en stor lampa som jag håller på att fixa till, jag hittade också en sitt bänk som vi ska ha i hallen som jag ska slipa och måla vit =)
Kommer att bli så fiint!

knäppte en bild på sittbänken, men jag glömde bort att knäppa en bild på lampan innan jag började måla den, så på den blir det bara en efter bild på =P

Nicklas och jag såg klart filmen Social Network nyss, hyfsad film men lite långsam... men helt se vänlig!

Näe, nu är det dags för sängen. God natt på er!

Skrubben =)

Tidigare idag var jag hos tandläkaren om hopp att få ta bort visdomstanden, men den fick vara kvar.
Fick en senare tid då jag ska komma tillbaka och dra den då istället, det fanns en massa risker som kunde hända om dom drog den nu för tidigt...... Jag får knapra alvedon helt enkelt!

Här kommer bilderna på skrubben, som nu är helt färdig!
Ångrar att jag inte tog en bild innan då skrubben var fylld med en massa skrot och kläder, så får man verkligen se skillnad. Men jag blev supernöjd! =)

Det var i allfall inga problem med att fylla skrubben igen =D